niedziela, 2 listopada 2014

Numery - Czas uciekać Rachel Ward

"Jak to jest znać daty śmierci wszystkich ludzi na świecie...? Jak to jest wiedzieć, że ukochana osoba umrze już za kilka dni..??" Zapraszam na recenzję książki Numery Rachel Ward.








Numery - Czas uciekać  to debiutancka powieść brytyjskiej autorki Rachel Ward. Jest to książka z gatunku literatury dla dzieci i młodzieży. Chociaż mam pewne wątpliwości czy oby na pewno dla dzieci - ale o tym później. Przeczytałam ją w ekspresowym tempie, głównie w drodze do i z pracy.

Na początku poznajemy Jem zbuntowaną nastolatkę, która jest niezwykła ponieważ posiada pewien "dar". Potrafi ona wyczytać w oczach każdego człowieka datę jego śmierci. Każdego z wyjątkiem siebie samej. Dziewczyna stara się nie nawiązywać żadnych przyjaźni ani związków - nie chce przywiązywać się do ludzi, którzy i tak w końcu odejdą a ona wie kiedy to nastąpi. 
Wszystko w jej życiu się zmienia, gdy poznaje Terry-ego pseud. Pająk. Cały jej świat odtąd bardzo się zmienia i staje do góry nogami. 

Pewnego dnia, gdy mają zamiar przejechać się London Eye, Jem rozglądając się dookoła dostrzega w oczach innych oczekujących osób tą samą bieżącą datę. Więcej szczegółów nie będę zdradzać.

Jest to książka o przemijaniu, że każdy dzień zbliża nas mimo wszystko do tego co jest nieuchronne. Jem mimo swojego buntu i agresji jaką przejawia do całego świata na kolejnych kartkach powieści uczy się jak stawić czoła wszystkiemu co przyniesie życie. 

Ogólnie sam pomysł na książkę nie był zły. Natomiast język autorki bardzo mi przeszkadzał. Ogólne wyluzowanie i wszechobecne wulgaryzmy denerwowały mnie. Rozumiem, że autorka starała się bardzo pokazać wiek i bunt głównych bohaterów ale jak dla mnie wyszło trochę sztucznie.. 

Powstały kolejne książki z cyklu Numery - Chaos oraz Numery - Przyszłość. Jak już zacznę coś czytać lubię od razu przeczytać całą serię. Dlatego wzięłam się już za tom II. I na pewno niedługo zamieszczę tu jakąś recenzję. 











5 komentarzy:

  1. Powiem Ci, że zaciekawiłaś mnie..
    Pomysł na książkę wydaje się być dobry..
    Muszę sprawdzić na własnej skórze jak te wulgaryzmy obecne w treści na mnie wpłyną...
    Czekam na kolejne posty :)
    A póki co Twój blog zyskuje kolejną fankę :) :*

    OBSERWUJĘ :) :*

    Serdecznie zapraszamy do NAS
    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jestem :) Faktycznie nie wskoczyło :) A nie mam w zwyczaju "oszukiwać" hihi :) już jestem w obserwatorach :) :*

      Usuń
  2. Bardzo się cieszę :) Mam nadzieję że znajdziecie na moim blogu dużo ciekawych rzeczy :) A co do książki to jestem w trakcie czytania drugiej części. Jak skończę to wrzucę recenzję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No no :) Ciekawe jakie zrobi wrażenie :) Dziękujemy za odwiedzinki :*

      Usuń
  3. Dopisałam ją do listy must-przeczytać :) ostatnimi czasy interesuje mnie tematyka śmierci i życia po śmierci, myślę, że będzie to dobra książka wśród tych, które dotąd przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)