niedziela, 28 czerwca 2015

Komosutra - Aleksander Olin

Gdybym miała wybrać najdziwniejszą książkę jaką przeczytałam, byłaby to z pewnością " Komosutra Aleksandra Olina - dlaczego? - zapraszam na recenzję 





Ksiażka "Komosutra" jest to satyra na politykę, rząd, ustrój, słowem na całą RP. Jako bohaterów odnajdujemy tutaj m.in. Aleksandra Kwaśniewskiego, Józefa Oleksego, Lenina ( w dość nietypowej roli ) oraz Liroya. Autor pisze pod pseudonimem i nigdzie nie znalazłam informacji kto pod nim się ukrywa.

Olin w swojej książce przedstawia nam całkiem fantastyczną, wręcz groteskową wizję Polski, gdzie do władzy dochodzi partia komunistyczna. W tym świecie nie są potrzebne pieniądze, ponieważ każdemu się należy wedle potrzeby.

W każdym z rozdziałów przedstawiona jest inna historia. Wszystkie razem zebrane dają nam wizję RP. Skojarzenie tytułu, które pierwsze przychodzi na myśl też jest celowe. W tej jednej wielkiej komunie panuje wszechogarniająca wielka miłość - nie tylko duchowa ;) 

"Komosutra" jest z pogranicza książek z których właściwie nic wartościowego nie wyniesiecie. Jest ona do poczytania typowo dla rozrywki.

Książka została napisana prostym zrozumiałym językiem. Pojawia się dużo wątków i tylko szkoda, że nie dowiadujemy się jak to wszystko się kończy. Niestety zapowiadana druga część nie ukazała się.

Właściwie ta książka jest tak dziwna i oderwana od rzeczywistości, że nie wiem co mam Wam jeszcze o niej napisać. Ja przyznam, że sięgnęłam po nią z czystej ciekawości. Jeśli chcecie poznać całkiem fantastyczną wizję Polski sięgnijcie po tą pozycję.

Na koniec nota wydawcy:

"Olśniewająca groteska na temat kulis naszego życia politycznego. Tu, teraz i w przyszłości. W rolach głównych: Kwaśniewski, Oleksy, Krzaklewski, Zacharski, ks. Jankowski, raper Liroy, dziewiętnaście klonów Włodzimierza Iljicza i dziesiątki pomniejszych mężów stanu. A wszystko zaczyna się w chwili, gdy Stanisław Kierpc, bezrobotny góral, znajduje po pijaku tajemnicze sowieckie ustrojstwo. Gazeta Wyborcza sugeruje, by dzieło Olina sprzedawać na recepty w aptekach, Minister Zdrowia ostrzega, że jego lektura może wywołać nieodwracalne zmiany w psychice mózgu, a ośmieszeni politycy naradzają się z adwokatami".


Strasznie długo zbierałam się do napisania tego posta bo sama nie wiedziałam co o tej książce Wam napisać. A może ktoś z Was ją czytał? Jakie są Wasze opinie ? 

A u Was która z książek ma miano najdziwniejszej ???



1 komentarz:

  1. taka tematyka mnie nie zaciekawia lubię satyrę. ale za to polityka podnosi mi ciśnienie. Nie - odpuszczę sobie :) do tego ta dziwaczność - nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)